Om deze pagina te vullen vraag ik input van de leden.
Heeft u nog leuke verhalen, oude foto’s of andere dingen die u met de andere leden wilt delen, stuur het mij toe zodat we het hier kunnen plaatsen.
Van een van onze leden ontvingen wij dit verhaal:
“In 1988 hadden wij een Taling 30 casco besteld en toen Cor Taal daar aan begonnen was ben ik iedere maandag de vorderingen gaan bekijken Tijdens deze periode stond er een casco van een Taling 33 op het terrein. De eigenaar hiervan was een Zweed, waar ik regelmatig mee heb gesproken. Deze man had een sabbatical, wilde in dit jaar een boot afbouwen. Hij woonde in een hele kleine camper, waar je maar net languit in kon liggen. Hij wilde met de boot terug naar Zweden. Tijdens een bezoek van mij aan de werf, vroeg hij mij eens bij hem te komen kijken wat hij al allemaal gepresteerd had. Ik heb aan dat verzoek voldaan en hem gevraagd of hij, zo als hij het gemaakt had, met de boot terug zou gaan naar Zweden. Hij antwoordde: “Ja dat moet lukken!”. Ik heb hem verteld dat hij zo niet verder kwam dan het einde van het water waar Taal zijn werf had. Wat had hij gedaan: Er stond een Vetus stuurkolom in de kuip en dit systeem werkte met kabels. De kabels liepen via goedkope (praxis) katrollen, die bevestigd waren op vurenhouten paaltjes en met een gewoon schroefoogje vastzaten. Een keer een flinke druk op het roer en het was voor 100% zeker losgeschoten. Verder was er veel afgetimmerd met hardboard platen. Kikkers waren gewoon met parkers in het dek geschroefd. Is er iemand die weet hoe het met deze Zweed is afgelopen? Hopelijk heeft geen van de Taling leden deze boot gekocht.”
Kees en Bets de Grave van de “Hornblower”